Přenos emailů v rámci klienta

(Emaily a emailová komunikace)

Nejjednodušší formou přenosu emailů v rámci klienta (a to jak pro POP3 tak IMAP protokol) je uložení pošty do místních složek. Zvláště pak pokud je třeba emailovou schránku v rámci poštovního klienta odstranit a poté znovu vložit s jiným nastavením. Není k tomu třeba nějakého speciálního nástroje nebo dalšího programu.

Mozilla Thunderbird

V prvním kroku je třeba v rámci místních složek vytvořit příslušné složky aby jsme věděli kam pošta bude v budoucí emailové schránce patřit (doporučujeme tedy zachovat názvy složek).

Pokud budete přenášet více schránek najednou touto metodou pak doporučuji tuto informaci vložit i do názvu složky (např. "obchod@demo.cz - Doručená pošta", "info@demo.cz" - Odeslaná pošta atd.)

Poté již jen uchopíme poštu ze složky Vaší emailové schránky a přesunem jí tažením do složky v rámci "Místní složky". Pro hromadné označení pošty v rámci složek doporučujeme stisknout kombinaci kláves "Alt" + písmeno "A" pro označení všech položek.

Takto přesunete veškerou poštu do místních složek a emailová schránka tak zůstane prázdná. V tomto kroku můžete již emailovou schránku bez obav odstranit a vložit ji znovu například s jiným protokolem nebo jen například schránce změnit nastavení na jiné servery. Poštu si tímto způsobem nenesete nijak ve schránce ale v poštovním klientu.

Poté již jen poštu stejným způsobem vytáhnete z místních složek a vložíte ji do nově nadefinované schránky již na jiném protokolu a nebo jiném poštovním serveru. V případě schránky přes IMAP Vás upozorňujeme že si musíte nejdříve zkontrolovat zda má cílová schránka dostatečnou velikost pro přijetí všech příslušných zpráv.



Zpětná vazba (feedback)

Byl tento článek nesrozumitelný, obsahoval nepřesné informace, nebo v něm nějaké informace chyběly?
Napište nám nebo využijte komentářů níže.

Komentáře

Nový komentář

(nebude zobrazen)