Způsob dopravy - Zásilkovna

(Savana aplikace / Hostshop)

Registrace účtu u dopravce Zásilkovna

Založení nového účtu u dopravce Zásilkovna lze provést na jejich portálu v hlavním menu "Registrace" nebo přímo na odkaze zde.

V následujícím snímku se jedná pouze o demo data. V žádném případě neopisujte přesně hodnoty uvedené v příkladu.

Po založení účtu na portále dopravce Zásilkovna, přejděte v hlavním menu do sekce "Můj účet". Na této stránce je třeba vyčíst hodnotu v sekci "Informace o Vašem účtu" u kolonky "Heslo API", která je třeba pro budoucí nastavení v administraci Hostshop (doporučujeme si jej tedy poznamenat).

Nastavení dopravce Zásilkovna v rámci administrace aplikace Hostshop

Upozorňujeme, že tento modul je možné nastavit pouze pro eshopy, které v rámci hostingu provozují verzi PHP 5.4 a vyšší. Změnu nastavení lze provést dle nápovědy zde.

V administraci aplikace Hostshop zvolte v hlavním menu položku "PROPOJENÍ - Zásilkovna" a zde již můžete vyplnit API klíč z předchozích kroků. Společně s tím již můžete zatrhnout "Aktivovat zásilkovnu" a celý proces dokončit tlačítkem "Pokračovat".

Dále je třeba donastavit veškeré metody při kterých se modul Zásilkovna bude v rámci aplikace používat. Prvním z nich je k nalezení v sekci "KATALOG - Způsob úhrady".  Zde bude pravděpodobně nejčastějším způsobem v kombinaci s Zásilkovna metoda "Dobírka" u které je nastavení velice nutné a proto si zvolte metodu úhrady "Dobírka" k editaci. Zde u kolonky "Typ platby:" vyberte z nabídku možnost "dobírka" a celé nastavení uložte skrze tlačítko "Uložit".

Stejné kroky, tedy přiřazení typu platby ke způsobu úhrady doporučujeme provést i pro ostatní způsoby úhrady.

Upozorňuji, že pokud toto nastavení bude chybět, pak budete na Zásilkovnu předávat informaci, že je balík již zaplacen a po zákazníkovi nebude požadována platba na dobírku.

Druhým krokem je v sekci "KATALOG - Způsob dopravy" editace způsobu dopravy "Zásilkovna.cz". Pokud tento způsob dopravy ještě nemáte vytvořen, máte takovou možnost pod tlačítkem "+ Přidat způsob dopravy" v pravém horním rohu. V nastavení této dopravy zvolte použití modulu "Zásilkovna.cz" a poté tlačítko "Uložit".

Třetím krokem nastavení je vytvoření kombinace dopravy "Zásilkovna" a způsobu platby. Tak lze provést v sekci "KATALOG - Cena úhrady a dopravy" tlačítkem "+ Přidat úhradu a dopravu". Zde vyberete vhodné způsoby dopravy, platby a uložíte skrze tlačítko "Uložit".

Posledním krokem nastavení je nadefinování stavu objednávky v kterém se mají odesílat informace dopravci, v našem případě do portálu Zásilkovna. Tak lze provést v sekci "OBJEDNÁVKY - Stavy objednávek" kde zvolíte k editaci stav objednávky v kterém by jste chtěli ony informace dopravci předat (samozřejmě můžete provést i vytvoření nového stavu objednávky pro tento krok, pod tlačítkem "+ Přidat stav objednávky"). V rámci nastavení objednávky nastavte v sekci "Expedice" kolonku "Akce" na "Podat balík".

Tisknutí štítků na balíky pro doprace Zásilkovna

V rámci naší aplikace jsme si pro Vás připravili možnost přímo skrze administraci aplikace Hostshop hromadně vygenerovat seznam štítků na balíky pro dopravce Zásilkovna. Tuto možnost naleznete v sekci "OBJEDNÁVKY - Přehled expedice", v této sekci zatrhnete které objednávky jsou připravené k expedici, vyberete modul "Zásilkovna", a možnost "Generovat štítek". Objeví se Vám možnosti formátu a pozice (důležité například, pokud již na papíře máte nějaké štítky již vytištěné) a kliknete na tlačítko "Proveď".



Zpětná vazba (feedback)

Byl tento článek nesrozumitelný, obsahoval nepřesné informace, nebo v něm nějaké informace chyběly?
Napište nám nebo využijte komentářů níže.

Komentáře

Nový komentář

(nebude zobrazen)