Nejčastěji kladené dotazy

(Savana aplikace / Hostshop)

1. Lze provést hromadné mazání položek?

Ano, hromadné mazání a i více úprav lze provádět hromadně přímo v administraci eshopu v sekci "KATALOG - Zboží". Hromadné operace naleznete na konci stránky seznamu zboží.

2. Lze použít grafiku od vlastního webdesingéra?

Ano, možné to je. Máte přístup k CSS souboru, který naleznete v adresáři DATA, ve kterém si můžete kompletně upravit vzhled. Více informací naleznete zde.

3. Je možné, aby se ke zboží přiřadil více než jeden parametr?

Parametr ke zboží se vkládá pouze jeden. V případě druhého parametru již je potřeba vytvořit více položek. Například u triček si vytvoříte zelené, modré a červené a jejich parametry budou velikosti. Díky tomu i zákazník vidí přímo v katalogu více možností barev kdy výběr velikostí je samozřejmý.

4. Lze sčítat počet položek?

Počet položek jednotlivých e-shopů se nesčítá. Na každém eshopu máte tedy k dispozici počet položek dle tarifu. Např. pro tarif SAVANA 1000 máte k dispozici 1000 položek a je jedno kolik e-shopů na účtu máte.

5. Je možné k Hostshopu přidat druhou doménu?

Ano lze, doménu je potřeba přiřadit k účtu a nastavit na ní přesměrování na Váš e-shop.

6. Jak napíšu text do Obchodních podmínek, kontaktů atd. ?

Text do sekce Obchodních podmínek a jiné napíšete tak, že přejdete do administrace Vašeho e-shopu a v sekci "NASTAVENÍ - Editace obsahu stránek" kliknete na daný TEXT EDITOR a zde již vypíšete či přidáte text, který se Vám bude zobrazovat v danné sekci.

7. Jak mohu někomu změnit ve faktuře fakturační adresu?

Fakturační adresu klienta změníte přímo v objednávce nebo pak v nastavení konkrétního klienta v sekci "KATALOG - Zákazníci obchodu" . Vaše fakturační údaje (prodejce) změníte v sekci "NASTAVENÍ - Nastavení e-shopu - Fakturační údaje".

8. Lze si na svůj eshop vložit Facebook?

Ohledně tlačítka líbíse mi stačí pokud si v sekci "MARKETING - Sociální sítě" aktivujete Facebook. Pokud požadujete složitější variantu můžete využít například sekci "MARKETING - Reklamní bannery" kliknete na položku "Přidat banner" a zde vyplňte požadované položky. Pro "Typ" zvolte javascript, do políčka kódu vložte vygenerovaný z Facebooku.

9. Nechci aby se mi v katalogu zobrazoval počet zboží v kategorii v závorce, lze to nějak nastavit?

Pro odstranění počtu zboží v katalogu je potřeba přejít do Vaší administrace hostshopu a v sekci "NASTAVENÍ - Nastavení e-shopu - Speciální nastavení" a zde deaktivovat "Počet položek v kategorii".

10. Klient mi stornoval objednávku a vytvořil novou. Poté chtěl některé zboží přesunout z jedné objednávky do druhé. Mohu něco takového udělat nebo musím vytvořit novou objednávku na všechny produkty?

Pokud chcete přendat zboží z jedné objednávky do druhé je potřeba přejít do administrace vašeho hostshopu a v sekci "OBJEDNÁVKY - Přehled objednávek" dáte editovat vybranou objednávku. Kliknete na kolonku "Přidat zboží" a zde vyberte konkrétní položku. Následně toto zboží odeberte z objednávky klienta.

11. Ve zbozi.cz se objevuje dostupnost všech našich zobrazovaných položek do týdne, i když v administraci e-shopu je nastaveno skladem, kde je prosím chyba?

Je potřeba upravit nastavení v Hostshopu. Přejděte do administrace a v sekci "KATALOG - Dostupnost zboží" zeditujete stav skladem. Konkrétně se jedná o políčko "Dny k dodání" , kde zadejte hodnotu 1 . Tento údaj platí pro všechny srovnávače cen.

12. Lze provozovat více e-shopů na různých doménách?

Ano, provozovat více e-shopu na ruzných doménách je v rámci hostingu možné.

13. Jak funguje bezplatné vyzkoušení hostshopu?

Bezplatné vyzkoušení Hostshopu je dostupné na adrese hostshop.cz po kliknutí na "Vyzkoušejte testovací verzi".

14. Pokud bych chtěl tuto aplikaci provozovat na více doménách a tím mít několik "nezávislých" e-shopů, můžu je spravovat pod jednou administrací a mít tak jednu řadu faktur pro všechny eshopy?

Bohužel nelze propojit více e-shopu do jedné administrace. Každá doména s aktivním e-shopem má svou vlastní administraci včetně číselné řady faktur, nastavení,vzhledu atd.

15. Potřeboval bych u Hostshopu přesměrovat doménu bez WWW na WWW, nebo naopak. Htaccess zřejmě nemohu editovat. Lze to nějak jinak?

Editovat jej skutečně nelze. Existuje několik variant jak dosáhnout tohoto efektu. Nejjednodušší je v administraci eshopu v sekci "NASTAVENÍ - Nastavení e-shopu - Parametry a loga" si zvolte primární URL. Na tuto adresu pak budou směřovány všechny e-shopy. Další variantou je pomocí administrace hostingu odstranit svázanou subdoménu WWW a vytvořit ji jako samostatnou subdoménu. Poté do adresáře subdomény vytvořit soubor .htaccess kde bude vloženo přesměrování na bez WWW.

16. Chtěl jsem se zeptat, jak moc je možno upravovat design hostshopu - je možné předělat celou CSS kostru, aby e-shop vypadal podle našich představ?

Ano, máte k dispozici FTP přístup a CSS soubor v adresáři DATA . Více informací naleznete zde.

17. Po najetí na produkt v e-shopu se zvětší obrázek produktu vedle myši. Mě to obtěžuje. Lze to zrušit?

Ano lze jej deaktivovat. Nastavení najdete v administraci Hostshopu v sekci "NASTAVENÍ - Nastavení e-shopu - Speciální nastavení" a zde je to volba "Náhled fotografie" .

18. Jakým způsobem se mění hlavička e-shopu?

Hlavičku lze upravit skrze administraci Hostshopu v sekci "NASTAVENÍ - Nastavení e-shopu - Parametry a loga".

19. Jakým způsobem se mění patička e-shopu?

Patička Hostshopu se měnit nedá. Pouze řádek který se vypisuje. Ten lze upravit skrze administraci Hostshopu v sekci "NASTAVENÍ - Nastavení e-shopu - Parametry a loga" kolonka "Slova pro SEO".

20. Je možné v e-shopu udělat chat, který by se zobrazoval zákazníkům?

Pro dotazy je umístena pod každou položkou záložka "Dotaz". Chat jako takový není implementován v e-shopu, ale máte samozřejmě možnost si jej někde vytvořit a na obchod vložit pomocí javascriptu v sekci "NASTAVENÍ - Nastavení e-shopu - Parametry a loga", kde máte k dispozici "Měřící skripty / javascripty / Google Analytics".

21. Kde nastavím porovnání zboží?

Pro porovnání zboží přejděte do administrace Vašeho hostshopu a v sekci "KATALOG - Specifikace zboží", zde si vytvořte specifikace a její hodnoty. Následně přejdete do sekce "KATALOG - Zboží" a otevřete si vybrané zboží, kterému chcete přiřadit specifikaci a vyplňte hodnoty specifikací.

22. Kde mohu nastavit, aby se výrobci zobrazovali na úvodní straně?

Aby se Vám Výrobci zobrazovali na úvodní stránce e-shopu, je potřeba přidat tento modul do stránky, která je označena jako úvodní strana. V sekci "NASTAVENÍ - Obsah stránek" editace Úvodní stránky a zde přidejte modul "Eshop Výrobci" . Moduly se zobrazují od nejmenší hodnoty Pořadí po nejvyšší, čímž je mpožné ovlivnit pořadí na stránce. Pokud je pořadí stejné, zobrazí se podle času vložení.

23. Jak se přihlásím do administrace v hostshopu?

Do administrace přistoupíte skrze napsání textu "/admin" za název Vaší domény. Zde se lze přihlásit pod určitým účtem. V případě, že z nějakého důvodu neznáte heslo, je možné si jej nechat zaslat na e-mail. Odkaz naleznete pod volbou "VÍCE MOŽNOSTÍ"  na spodní části přihlašovacího formuláře.

24. Kde nastavim, jak se daný parametr jmenuje v jinem jazyce?

Parametry skutečně v dalších jazycích nejsou. Máte možnost u každého stavu vyplnit poznámku a zde popsat stav v jiném jazyce.

25. Pokud bych chtěl k hostingu např. několik dalších e-shopů Hostshop a např. ještě web Hostedit, pak si tyto už musím v konkrétních tarifech zakoupit, nebo je k vašemu hostingu zdarma neomezené množství vašich aplikací. Případně je poskytnuta nějaká sleva z těchto aplikací, pokud je budu hostovat u vás?

Pokud by jste chtěl k nějaké vaší doméně či subdoméně jakoukoliv další aplikaci, pak to lze a je to zcela zdarma. Naše aplikace jsou jako součást již placeného hostingu.

26. K hostingu SAVANA 1000 je zdarma Hostshop v jaké verzi?

Verze e-shopů je pro všechny tarify totožná. Jediné omezení které je rozdílné pro tarify je maximální počet položek obchodu. Pro tarif SAVANA 1000 je možnost mít 1000 položek.

27. Kde mohu změnit výchozí jazyk nebo měnu?

Defaultní nebo-li výchozí jazyk i měna lze nastavit v administraci v sekci "NASTAVENÍ - Cizí jazyky". Zde pomocí druhého sloupce vyberte jazyk, který chcete aby byl jako výchozí. Společně s tím je nastavena automaticky i výchozí měna.

28. Co jsou to "Akce e-shopu", které jsou v administraci pod Marketing (kde se zobrazí / jak se projeví)?

Akce eshopu se zobrazují v hlavním menu v případě že tento modul máte na stránkách vložen. Je to spíše jen textové oznámení že je aktuální nějaká akce na eshopu.

29. Jak si nechám zobrazit zboží bez DPH?

Pro zobrazení cen zboží bez DPH stačí, když přejdete do administrace Vašeho hostshopu a v sekci "NASTAVENI - Nastavení e-shopu - Parametry a loga" nastavte volby u "Výpis cen".

30. Lze odstranit zboží na hlavní stránce e-shopu a zobrazovat zde jen text jako uvítání?

Pro zařazení textu na Váš e-shop, přejděte do administrace Vašeho hostshopu a v sekci "NASTAVENÍ - Obsah stránek" vyberete modul "Úvodní stránka" a vymažete modul "Eshop - Katalog" . To učiníte tak, že v kolonce "Úvodní stránka" dáte editovat a zde požadovaný modul zaškrtnete. Pak přejdete do sekce "NASTAVENÍ - Editace obsahu stránek" v kolonce úvodní stránka kliknete na "Text editor" a zde vložíte Váš text, který se bude zobrazovat na úvodní stránce.

31. Jak lze zařadit zboží do více kategorií?

Pro zařazení do více kategorií je třeba přejít do Vaší administrace hostshopu a v sekci "KATALOG - Zboží" editujete polozku kterou chcete zařadit. Na záložce "Kategorie"  pak přidržením klávesy CTRL vyberete vámi požadované kategorie.

 



Zpětná vazba (feedback)

Byl tento článek nesrozumitelný, obsahoval nepřesné informace, nebo v něm nějaké informace chyběly?
Napište nám nebo využijte komentářů níže.

Komentáře

Nový komentář

(nebude zobrazen)