Elektronická evidence tržeb

(Savana aplikace / Hostshop)

EET se týká eshopů které provozují některé z následujících způsobů plateb:

  • hotově nebo kartou na pobočce eshopu pro osobní odběr
  • platba na dobírku přepravci, kteří Vám platbu předávají v hotovosti
  • online platební metodou (PayPal, GoPay, atd.)
  • online platba kartou (PayPal, GoPay, atd.)

V tomto článku jsou řešeny jen a pouze online platební metody, metoda kartou při osobním odběru či hotově při osobním odběru musí být řešena vlastní fyzickou pokladnou na kamenné prodejně.

EET se netýká eshopů které provozují některé z následujících způsobů plateb:

  • platba převodem na Váš bankovní účet
  • platba na dobírku přepravci (PPL, GLS, Česká Pošta, atd.), kteří Vám platbu odesílají bankovním převodem
  • platba na přepážce banky či pošty, která Vám odesílá platbu bankovním převodem

Plné propojení eshopu s EET se skládá ze 4 kroků:

Získání údajů pro přihlášení na server Finanční správy

Pro získání přihlašovacích údajů existují dva způsoby:

  • Osobní návštěva finančního úřadu
  • Skrze datovou schránku

Pro objasnění těchto dvou metod bylo vytvořeno Finanční správou video které je ke shlédnutí zde na odkazu.

V tomto článku Vám popíšeme metodu získání údajů skrze datovou schránku. V případě že jste zvolili metodu osobní návštěvy finančního úřadu, pak Vám bude celý postup objasněn pracovníkem finančního úřadu.

Průvodce prostředím naleznete v uvedeném dokumentu na odkazu zde a kompletní dokumentaci naleznete na odkazu zde. V tomto článku Vám popíšeme pouze propojení s aplikací Hostshop.

Přistupte na stránky daňového portálu skrze stránky Ministerstva Financí ČR nebo přímo na přihlašovací obrazovku skrze odkaz zde. V rámci daňového portálu přistupte do sekce "Elektronická evidence tržeb".

Na této stránce zvolte položku "Žádost o autentizační údaje do EET".

Na této stránce se pouze popisují informace a můžete tedy rovnou pokračovat na další stránku skrze tlačítko "Další stránka".

V tomto kroce vyplňte Váš Finanční úřad, Územní pracoviště, Místo vyhotovení a Datum vyhotovení žádosti. Pokračujte skrze tlačítko "Další stránka". V následujících snímcích se jedná pouze o demo data. V žádném případě neopisujte přesně hodnoty uvedené na snímku.

Zde vyplňte údaje Vaší osoby či firmy, která žádá o přihlašovací údaje do EET (v případě, že se podepisující osoba liší od údajů poplatníka pak je třeba vyplnit i tyto údaje). Pokračujte skrze stisknutí tlačítka "Další stránka".

Doporučujeme zabezpečení přístupu skrze telefonní číslo a email. Toto je poslední potřebný krok pro vyplnění  a tedy volte tlačítko "Odeslání písemnosti".

V tomto kroce již můžete vybrat onu možnost "Ověření identity přihlášením do datové schránky". Aby jste mohli být v rámci procesu informováni o průbehu vyplňte ještě Vaší emailovou schránku a poté již můžete celou písemnost odeslat skrze tlačítko "Podat".

Nyní je třeba aby jste se přihlásili do své datové schránky a zde potvrdili Generálnímu finančnímu ředitelství, že souhlasíte s předáním informace o datové schránce a uživateli. Tak provedete stisknutím tlačítka "Ano".

Tímto je celý proces žádosti o přihlašovací údaje na server Finanční správy dokončen. Nyní již stačí vyčkat než Vám budou přihlašovací údaje doručeny do Vaší datové schránky.

Vytvoření provozovny v rámci daňového portálu

Průvodce prostředím naleznete v uvedeném dokumentu na odkazu zde a kompletní dokumentaci naleznete na odkazu zde. V tomto článku Vám popíšeme pouze propojení s aplikací Hostshop.

Přistupte na stránky daňového portálu skrze stránky Ministerstva Financí ČR nebo přímo na přihlašovací obrazovku skrze odkaz zde. V rámci daňového portálu přistupte do sekce "Elektronická evidence tržeb".

Pro zobrazení přihlašovací obrazovky klikněte na položku "Správa údajů evidence tržeb".

Na přihlašovací obrazovce vyplňte Vaše uživatelské jméno a heslo, které jste získali od Finančního Úřadu ČR. Ověřte se CAPTCHou a klikněte na tlačítko "Přihlásit".

Po přihlášení přistoupíte v hlavním menu do položky "Provozovny" a poté kliknete na tlačítko "+ Nová provozovna".

V rámci okna pro vytvoření nové provozovny vyplňte název, převažující činnost, vyberte typ provozovny "Virtuální" (týkající se pouze eshopu) a do lokalizace vyplňte kompletně celou URL adresu Vašeho eshopu (případně i s www a HTTP/HTTPS protokolem). Celý proces vytvoření provozovny dokončíte stisknutím tlačítka "Založit provozovnu".

V následujícím snímku se jedná pouze o demo data. V žádném případě neopisujte přesně hodnoty uvedené v příkladu.

V seznamu existujících provozoven již uvidíte i číslo provozovny. Toto číslo je velice důležité a je třeba si jej poznamenat či zapamatovat pro vyplnění v rámci administrace eshopu (v následujících krocích).

Nastavení EET v rámci Hostshop

Upozorňujeme, že tento modul je možné nastavit pouze pro eshopy, které v rámci hostingu provozují verzi PHP 5.4 a vyšší. Změnu nastavení lze provést dle nápovědy zde.

Pro to aby eshop správně systému EET využíval, je třeba v eshopu provést nastavení. Konkrétně v případě změny stavu objednávek a také dle použitého způsobu dopravy či způsobu platby. Veškeré stavy objednávek či kombinace dopravy a úhrady které ještě nastavení pro EET neobsahují, jsou označeny jinou barvou pod ikonou editace (ikona pastelky).

U každého stavu objednávky, je třeba nastavit zda má být systém EET použit na tuto objednávku či nikoliv. A pokud ano, tak zda se má odeslat s informací, že je odeslána tržba, či má být tržba stornována. V našem příkladu, jsme zvolili, že se má informace o přijetí tržby odesílat až v momentě kdy se objednávka změní do stavu "Zaplacena". Stavů objednávek, které pracují s EET můžete mít více. Při jejich použití dojde ke zpracování tržby jen jednou.

Stejně tak u každé kombinace úhrady a dopravy je třeba nastavit, zda má být systém EET použit či nikoliv. EET pro účely eshopu je třeba jen a pouze v případě online plateb (např. GoPay, PayPal atd.). V případě ostatních plateb, tedy volte "Neevidovat do systému".

Využití EET se samozřejmě využívá i v případě platbou kartou či hotově na kamenné prodejně, avšak tam je to nutno situaci řešit fyzickou pokladnou a nikoliv skrze Hostshop (tedy i v případě osobních odběrů zvolte "Neevidovat do systému", aby nedošlo k dvojtému zaevidování přijetí tržby).

Vygenerování certifikátu a jeho vložení do Hostshop

Upozorňujeme, že tento modul je možné nastavit pouze pro eshopy, které v rámci hostingu provozují verzi PHP 5.4 a vyšší. Změnu nastavení lze provést dle nápovědy zde.

Průvodce prostředím naleznete v uvedeném dokumentu na odkazu zde a kompletní dokumentaci naleznete na odkazu zde. V tomto článku Vám popíšeme pouze propojení s aplikací Hostshop.

Pro vygenerování certifikátu existují dva postupy:

Doporučujeme první postup, v kterém vytvoříte kompletně certifikát na serveru Finanční správy a poté jej nahrajete k nám (obsahuje méně kroků i přechodů mezi aplikacemi).

Vytvoření certifikátu plně na serveru Finanční správy

Přistupte na stránky daňového portálu skrze stránky Ministerstva Financí ČR nebo přímo na přihlašovací obrazovku skrze odkaz zde. V rámci daňového portálu přistupte do sekce "Elektronická evidence tržeb".

Pro zobrazení přihlašovací obrazovky klikněte na položku "Správa údajů evidence tržeb".

Na přihlašovací obrazovce vyplňte Vaše uživatelské jméno a heslo, které jste získali od Finančního Úřadu ČR. Ověřte se CAPTCHou a klikněte na tlačítko "Přihlásit".

Po přihlášení přistoupíte v hlavním menu do položky "Certifikáty" a poté kliknete na tlačítko "Nový certifikát".

V této sekci zvolte položku s názvem "Vytvořit žádost v prohlížeči".

V tomto kroce je třeba vložit heslo pro soukromý klíč. Doporučujeme zvolit alespoň 8 znaků obsahující malá, velká písmena a číslice. Toto heslo je nutné si zapamatovat či si jej poznamenat. Po vyplnění stiskněte tlačítko "Potvrdit".

Po potvrzení se Vám objeví velice obdobná informace jako na snímku s informacemi o podání žádosti. Pokračujte skrze tlačítko "Odeslat žádost".

V případě odeslané žádosti se Vám objeví informace o certifikátu a možnost si vytvořit exportní soubor. Tak provedete stisknutím tlačítka "Vytvořit exportní soubor" a vyplněním hesla k privátnímu klíči.

Vytvořený exportní soubor si lze stáhnout skrze tlačítko "Stáhnout exportní soubor". Soubor si uložte do místa ve Vašem počítači, aby jste jej mohli v budoucnu použít.

Nyní můžete přistoupit do administrace aplikace Hostshop pro vložení certifikátu do systému. Možnost tohoto nastavení objevíte pod položkou "Propojení - Elektronická Evidence Tržeb" v hlavním menu.

Zde vyberte možnost "Již mám certifikát" (vytvářeli jste jej v předchozích krocích v rámci daňového portálu) a zvolte tlačítko "Pokračovat".

Nyní je třeba vyplnit informace a soubor z předchozích kroků. Do pole "Identifikátor provozovny" vyplňte "Číslo provozovny" z daňového portálu pro provozovnu která byla k tomuto účelu zřízená. Do pole "Identifikátor eshopu" si vložte popis který se bude objevovat v rámci daňového portálu pro identifikaci kudy byla platba uhrazena (jedná se o Vámi zvolený popis). V poli "Certifikát [.p12]" vložte soubor který jste si uložili do Vašeho počítače při stažení exportního souboru. Do pole "Heslo" vyplňte heslo k privátnímu klíči, zaškrtněte položku "Aktivovat EET" (toto poslední nastavení jste povini provést nejpozději k 1.3.2017) a vše uložte tlačítkem "Uložit".

Vytvoření certifikátu skrze žádost z aplikace Hostshop

Přistupte do administrace aplikace Hostshop a zde v hlavním menu zvolte "Propojení - Elektronická Evidence Tržeb".

Zde vyberte možnost "Vygenerovat certifikát pro evidování plateb v systému EET" a volte tlačítko "Pokračovat".

Na uvedeném odkaze si stáhněte soubor s koncovkou REQ, tento soubor použijeme k získání certifikátu v rámci daňového portálu. Soubor si uložte do místa ve Vašem počítači, aby jste jej mohli v budoucnu použít. Formulář není třeba vyplňovat, zatím jej nebudeme ukládat (tak lze až s vloženým certifikátem).

Přistupte na stránky daňového portálu skrze stránky Ministerstva Financí ČR nebo přímo na přihlašovací obrazovku skrze odkaz zde. V rámci daňového portálu přistupte do sekce "Elektronická evidence tržeb".

Pro zobrazení přihlašovací obrazovky klikněte na položku "Správa údajů evidence tržeb".

Na přihlašovací obrazovce vyplňte Vaše uživatelské jméno a heslo, které jste získali od Finančního Úřadu ČR. Ověřte se CAPTCHou a klikněte na tlačítko "Přihlásit".

Po přihlášení přistoupíte v hlavním menu do položky "Certifikáty" a poté kliknete na tlačítko "Nový certifikát".

V této sekci zvolte položku s názvem "Nahrát žádost ze souboru" a vyberte soubor REQ který jste získali z prostředí administrace Hostshop.

Po potvrzení se Vám objeví velice obdobná informace jako na snímku s informacemi o podání žádosti. Pokračujte skrze tlačítko "Odeslat žádost".

V případě odeslané žádosti se Vám objeví informace o certifikátu a možnost si stáhnout certifikát. Tak provedete stisknutím tlačítka "Stáhnout certifikát", soubor si uložte do místa ve Vašem počítači, aby jste jej mohli v budoucnu použít.

Nyní je třeba vyplnit informace a soubor z předchozích kroků. Do pole "Identifikátor provozovny" vyplňte "Číslo provozovny" z daňového portálu pro provozovnu která byla k tomuto účelu zřízená. Do pole "Identifikátor eshopu" si vložte popis který se bude objevovat v rámci daňového portálu pro identifikaci kudy byla platba uhrazena (jedná se o Vámi zvolený popis). Do pole "Certifikát [.crt]" vložte skrze tlačítko "Procházet" soubor získaný z daňového portálu a poté zatrhněte položku "Aktivovat EET" (toto poslední nastavení jste povini provést nejpozději k 1.3.2017), vše potvrďte stisknutím tlačítka "Uložit".

Elektronická Evidence Tržeb v praxi v aplikaci Hostshop

Upozorňujeme, že tento modul je možné nastavit pouze pro eshopy, které v rámci hostingu provozují verzi PHP 5.4 a vyšší. Změnu nastavení lze provést dle nápovědy zde.

V případě, že jste úspěšně prošli všemi kroky které jsou vyžadovány, je Vaše aplikace připravená k využívání EET. Pokud jste ještě neprovedli v rámci nastavení Hostshop položku "Aktivovat EET", mějte na vědomí, že je taková povinnost od 1.března 2017.

Objednávky přijaté před datumem aktivace EET nebudou evidovány a jejich odeslání tržby nebude provedeno. Systém odesílá tržby pouze pro objednávky přijaté po aktivaci modulu EET.

Po aktivaci, se Vám již v rámci přehledu objednávek budou objevovat hlášení typu "EET: Tržba zaevidována" nebo "EET: Tržba byla stornována" (dle předvoleného nastavení). V případě stavu "EET: Tržbu se nepodařilo odeslat" se eshop sám bude pokoušet opakovaně tržbu zaevidovat. V detailu objednávky se tato informace samozřejmě také vyskytuje, společně s dalšími informacemi pro daňový portál.



Zpětná vazba (feedback)

Byl tento článek nesrozumitelný, obsahoval nepřesné informace, nebo v něm nějaké informace chyběly?
Napište nám nebo využijte komentářů níže.

Komentáře

Nový komentář

(nebude zobrazen)