Migrace ze sdíleného webhostingu na multihosting nebo profihosting

(Ostatní)

Prvním krokem je vytvoření nového hostingového účtu typu "Multihosting" či "Profihosting" dle Vámi zvoleného tarifu (zde doporučujeme zkontrolovat velikost obsazeného prostoru a počtu inodů v rámci webhostingového účtu) a to přímo na hlavní straně našeho webového portálu.

Při registraci prosíme o to, aby jste nevkládali domény do objednávky jelikož domény jsou stále zadány pod Vaším stávajícím účtem. Po dokončení a uhrazení objednávky již můžeme přistoupit k samotnému procesu přesunu dat společně s doménami.


Pro minimalizaci nedostupnosti Vašich stránek je celý proces rozdělen do tří částí:

  1. Migrace datových souborů webové prezentace
  2. Migrace databáze a emailů
  3. Migrace doménového jména mezi účty (až v tomto kroce bude doména nedostupná a to pouze po dobu než dokončíte tento poslední krok)

Migrace datových souborů webové prezentace

Migraci dat můžete provést hned několika způsoby. Jsou zde možnosti klasického FTP přesunu a nebo možnost využití vlastností nově registrovaného multihostingového účtu.

FTP přesun

Provedete spojení na FTP původního účtu kde je aktuálně webová stránka uložena. Odtud si ji uložíte do nějakého dočasného adresáře ve Vašem osobním počítači. Jakmile tento proces budete mít dokončen, stačí vytvořit nové spojení a to na nově zaregistrovaný hostingový účet. Zde ihned po spojení doporučujeme vytvořit složku s názvem Vaší domény kam umístíte data z dočasné složky ve Vašem osobním počítači.

Využití SSH spojení v rámci multihostingového či profihostingového účtu

Zde je postup poněkud složitější a budeme využívat znalostí z některých dalších článků nápovědy. V prvé řadě bude třeba vytvořit SSH spojení k novému hostingovému účtu viz. SSH přístup.

Jakmile vytvoříte spojení a se serverem se spojíte, stačí stiskem číslice "1" přejít do aplikace Midnight Commander který je svým vzhledem velice podobný FTP klientu Total Commander (využívají i stejných zkratek).

Zde si vytvoříte složku s názvem Vaší domény a vepíšete do příkazového řádku následující příkaz:

rsync -ah -progress nazev_uctu@prenasenadomena.cz::nazev_uctu .

Pro příklad:

rsync -ah -progress jablko@mojejablko.cz::jablko .

Po zadání příkazu se již jen ověříte FTP přístupy k Vašemu novému hostingu.

Migrace databáze

Webová prezentace je tvořena jak daty na FTP tak daty které jsou uloženy v rámci databáze. Tedy pro plnou kopii webové stránky je třeba přenést i databázi (samozřejmě pokud Vaše aplikace databáze nevyužívala pak tento krok můžete přeskočit).

Pro migraci databáze je nejjednodušší použít webové rozhraní aplikace PHPMyadmin. Adresu této aplikace najdete v administraci hostingového účtu v sekci "ÚČET - STAV" u kolonky "Administrace MySql5 databází". Nejdříve se tedy připojíme na odkaz v rámci původního účtu kam vyplníte údaje k databázi (název databáze a její heslo). Zde provedete proces zvaný export databáze, tedy zvolíte obsah databáze a pokračujete skrze záložku "Export" (celý proces je pro jistotu přehledně popsán v naší nápovědě i s obrázky na adrese Export databáze).

Jakmile tento proces dokončíte měli by jste získat kopii souboru SQL který můžete uložit do svého osobního počítače. Nyní můžete dokončit přesun Vaší webové stránky přihlášením do prostředí PHPMyAadmin v rámci nového hostingu (opět v administraci hostingového účtu v sekci "ÚČET - STAV" u kolonky "Administrace MySql5 databází"). Po přihlášení vyvoláte akci zvanou import a to ze získaného SQL souboru v záložce "Import" (i pro tento postup vytvořenou přehlednou nápovědu i s obrázky viz Import databáze).

Migrace e-mailů

Před dalším krokem samotného přesunu doménového jména je třeba plně zazálohovat obsah emailových schránek.

Zde se postup liší dle toho jakým způsobem pracujete se schránkami pod přenášenou doménou. A to zda využíváte nějakého vlastního poštovního klienta (například Outlook či Thunderbird) či Webového rozhraní našeho webmailu. Pokud používáte vlastní poštovní klient a protokol IMAP nebo našeho webmailu pak postupujte dle nápovědy pro IMAP. Pokud používáte vlastního poštovního klienta a protokol POP3 pak použijte nápovědu pro POP3.

Pro IMAP

V případě že jste doposud využíval našeho webového rozhraní pak bude třeba pro proces zálohování nastavit ke schránce nějaký poštovní klient a nebo použít specializovaného nástroje pro zálohování pošty (například námi popsaný MailStore viz nápověda na adrese).  V rámci poštovního klienta bude třeba po spojení se schránkou vše uložit do offline obsahu nebo do nějaké místní složky která není spojena se schránkou.

Pro POP3

V případě POP3 protokolu a vlastního poštovního klienta není třeba provádět žádné změny ani žádného zálohování. Schránka bude fungovat i nadále s nynějším nastavením.

Migrace domény

V rámci původního účtu nyní můžeme doménu odebrat a to v administraci hostingového účtu v sekci "DOMÉNY - VYMAZAT DOMÉNU" (před tímto procesem je třeba odebrat veškeré subdomény a emailové schránky). Poté již nic nebrání vložení domény do nového hostingového účtu v sekci "DOMÉNY - NOVÁ DOMÉNA" jako "Savana DNS" (upozorňujeme že pokud byla doména směrována za pomocí DNS záznamů a v původním účtě byla vložena jako "Jiné DNS" pak bude třeba stejný stav zachovat i v rámci nového hostingového účtu, dále upozorňuji že se při přesunu s největší pravděpodobností změnil CNAME i A záznam pro Vaší doménu).



Zpětná vazba (feedback)

Byl tento článek nesrozumitelný, obsahoval nepřesné informace, nebo v něm nějaké informace chyběly?
Napište nám nebo využijte komentářů níže.

Komentáře

Nový komentář

(nebude zobrazen)